22nd February 2012, 15:50
|
Registered User
|
|
|
|
‘Je moet goed gek zijn om in het wit te werken' & Barman
De dag van vandaag kan ik mij perfect vinden in de visie dat mensen meer en meer gaan zwartwerken. Je kan er meer door verdienen en je moet er minder van afgeven aan de staat door belastingen en dergelijke. Waarom zou je het dan niet doen? Dat antwoord is eenvoudig! Als iedereen zo denkt, dan zijn er op de duur geen inkomsten meer voor de overheid die de samenleving moet recht houden. Dit is heel extreem voorgesteld, maar daar komt het wel op neer. Ik ben dan ook voorstander van het feit da iedereen zijn steentje moet bijdragen. Daarmee wil ik ook even benadrukken dat ik het minder onethisch vind dat je een tweede job hebt die in het zwart is, want dan ontloop je niet volledig de werking van de maatschappij. Toch blijft het een moeilijke zaak.
Daarnaast vind ik ook dat er op jobstudenten een uitzondering gemaakt mag worden. Jobstudenten moeten ook in het wit werken, maar toch vind ik dat ze ook de kans moeten krijgen om meer te verdienen en ervaring op te doen door extra te werken, ook al is dat in het zwart. Sommige studenten die zelf moeten opdraaien voor alle kosten zijn zelfs bijna verplicht om zwart te werken, anders komen ze gewoon niet rond. Moeten zij dan boeten voor de regels van de maatschappij terwijl zij proberen rond te komen en te overleven?
|