Enkele post bekijken
  #2  
Oud 21st February 2012, 03:12
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Citaat:
Orgineel gepost door Jens.Mangelschots
Wie gelooft die man nog? Als je niets te verbergen hebt, waarom dan zo vastklampen aan het bankgeheim. Hij is politicus, verkozen door het volk. Hij zou net het voorbeeld moeten geven en volledig transparant zijn. Als dat niet kan belazert hij zijn kiezers en de rest van de Belgische bevolking. Het zijn dit soort politiekers waardoor de mensen apolitiek worden.
De betreffende hoogweledelgeleerde politicus die ik op bepaalde momenten in het verleden wel degelijk heb kunnen smaken aangaande zijn recht-voor-de-raapopinies (cf. Kabila-heisa), dreigt bij dezen het voornoemde krediet geheel en al kwijt te spelen, zeker gezien zijn op zijn zachtst gezegd riante wedde (zie: http://www.vacature.com/blog/hoevee...-karel-de-gucht ). Het gaat hier idd om een stuk geloofwaardigheid waarvan men minstens zou kunnen verwachten dat een politicus-des-volks zich ernaar zou schikken, lees: een voorbeeldfunctie zou innemen, quod non dus! Is dit dan het ware gelaat van de liberaal-par-excéllence die - finaal - toch betaald wordt uit, jawel, belastingsinkomsten?? En al ben ik hoegenaamd niet rancuneus aangaande de weddes van hoge functionarissen - hun 'verantwoordelijkheid' aangaande hoogst belangwekkende zaken voor een heel grote groep mensen MOET nu eenmaal financieel kunnen vrijwaren voor al te evidente omkooppogingen vanuit de 'haute-finance' -, het kan mij niet weerhouden van volgende bedenking: hopelijk zal de modale "de-eindjes-aan-elkaar-knopende" kiezer zich eenzelfde 'foert-stem' laten welgevallen bij de volgende verkiezing waarvoor de heer De Gucht in de toekomst nog ambities heeft...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden