Enkele post bekijken
  #2  
Oud 19th February 2012, 14:55
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Kindersterfte

Het is inderdaad zeer erg dat er per uur 300 kinderen sterven door ondervoeding. Hier komt dan nog eens bij dat zeer veel kinderen ontwikkelingsachterstanden ontwikkelen. In het artikel staat vermeld dat de forse stijging van de ondervoeding te wijten is aan extreme weersomstandigheden, het gebruik van landbouwgrond om biobrandstof op te verbouwen en de economische crisis. Dit kan volgens mij gedeeltelijk wel kloppen. Hoe slechter het weer, hoe minder voedsel er beschikbaar zal zijn doordat de gewassen mislukt zijn. Hierdoor wordt het voedsel uiteraard duurder. Persoonlijk vind ik ook dat ze de landbouwgrond beter kunnen benutten in plaats van het te laten gebruiken om biobrandstof op te verbouwen. Uiteraard zijn de armsten hiervan het meest ‘de dupe’. Zo is het altijd al geweest. Wat ik wel een goed idee vind is het voedselzekerheidsplan. Hierdoor kunnen de armste mensen toch aan voedsel komen. Ik vin dat er iets gedaan moet worden aan deze armoede, maar niet enkel wij kunnen daar iets aan doen. Er zou een geboortelimiet opgestart kunnen worden. Eventueel kunnen de ontwikkelde landen gratis condooms gaan uitdelen in continenten zoals Afrika. Het is makkelijker om 3 kinderen te voeden, dan bijvoorbeeld 7. Als men minder kinderen zou baren, kan men deze kinderen een beter leven geven. Hierdoor zou dan ook de kindersterfte kunnen dalen.
Met citaat antwoorden