Enkele post bekijken
Oud 19th February 2012, 14:42
Niels Olieslagers Niels Olieslagers is offline
Niels Olieslagers

Ja en nee. Uiteraard moet de leerkracht haar klas in de hand kunnen houden en duidelijke afspraken maken omtrent zo'n zaken. Maar ik vind ook dat leerlingen op 18-jarige leeftijd wel iets volwassener zouden mogen zijn. De aanpak van de leerkracht werkt in deze situatie duidelijk niet, maar then again, we weten nog steeds niet wat er vooraf allemaal gebeurd is. En zoals ik al zei, de leerkracht had anders moeten reageren, maar ik denk dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is.

Een grap uithalen is één ding en dit moet in mijn ogen zeker kunnen, maar als je dan merkt dat de leerkracht er echt niet meer mee kan lachen moet je gewoon stoppen. In dit geval doen de leerlingen het tegenovergestelde en blijven ze haar gewoon vierkant uitlachen in haar gezicht. Je staat dan compleet machteloos voor de klas en dan durf je wel eens dingen zeggen waar je achteraf spijt van kan hebben. De reactie van de leerkracht is niet oké, maar volgens mij soms onvermijdelijk. Iedereen heeft ergens een grens. Ik denk dat leerkrachten van onze generatie ook wel iets soepeler kunnen omgaan met een dergelijke mop en dit beter kunnen relativeren.
Met citaat antwoorden