19th February 2012, 14:36
|
Registered User
|
|
|
|
272.281 Vlaamse kinderen zeggen "nee" tegen pesten
Toen ik donderdag in mijn tuin eens een fris luchtje schepte hoorde ik - doordat de wind in de goede richting stond - de directrice van de basisschool 'De knipoog' de 'move tegen pesten' uitschreeuwen. Waarna ik daarna vele kinderen het lied - dat gecreëerd werd door ketnet - hoorde zingen door de microfoon. Toen viel mijn euro dat er inderdaad iets tegen pesten werd georganiseerd. Uiteraard is dit gewoon een mooi gebaar. Maar ik durf ervoor te wedden dat die vele pesters die dag gewoon schijnheilig hebben meegedaan met die 272.281 Vlaamse kinderen. Ik ga zulke acties helemaal niet afketsen, maar ik vraag me wel af of ze effectief is?
Allemaal mooie slogans, mooie liedjes, iedereen vriend van elkaar,....
En volgende week? Zou er dan nog gepest worden? Zou de gepeste als argument gebruiken tegen de pester dat we allemaal vriend van elkaar moeten zijn en dat jij mij niet mag pesten? Pesten blijft een groot probleem en het is misschien goed dat het eens bespreekbaar word, maar diegenen die zulke acties als ' de move tegen pesten' als oplossing zien zijn volgens mij echt verkeerd. Pesten vraagt meer aandacht dan liedjes zingen enzovoort.
Natuurlijk is het een zeer mooie dag voor vele scholen en als leerlingen zich hier volledig achter zetten is dat des te mooier. Hierbij alvast toch een pluim voor scholen die zich hiervoor inzette!
|