Enkele post bekijken
Oud 19th February 2012, 13:54
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User

Zoals Evelien zegt, heeft de reactie van de leerkracht geen enkel (positief) effect op de jongens. Integendeel, ze lachen haar recht in haar gezicht uit, wat getuigt van zeer weinig respect. Brullen, tieren en roepen lost volgens mij niets op. Want omdat de jongens de reactie van de leerkracht wel grappig vinden, zou er in de toekomst wel eens een nieuwe grap kunnen volgen. De leerkracht zou dergelijke acties moeten kunnen relativeren. Wat niet wil zeggen dat de dader niet getraceerd moet worden, integendeel, er moet zeker een straf aan vast hangen.
Moest ik zelf die leerkracht zijn, zou ik in de klas rustig blijven en beleefd maar toch kordaat vragen om de site te sluiten. Daarnaast zou ik meedelen dat diegene die verantwoordelijk is voor de grap zeker en vast straf krijgt. Dan zou ik gewoon verder gaan met de les. Zo voorkom je dat je in de klas uitgelachen wordt. Wanneer de dader gevonden is, geef je hem een straf die zwaar genoeg is zodat de persoon in kwestie het niet in zijn hoofd haalt om het nog een keer te doen. En daarbij zou ik het laten.
De jongens vertonen in de klas zeer onvolwassen gedrag en ze moeten zeker en vast weten dat dit absoluut niet getolereerd wordt, maar uiteindelijk kan je ook niet spreken van crimineel gedrag hé
Met citaat antwoorden