Enkele post bekijken
Oud 19th February 2012, 10:34
jorina jorina is offline
Registered User

Dit vind ik zelf ook een goede beslissing. Het is inderdaad zo dat de grote bedrijven heel weinig belastingen moeten betalen, omdat ze er via vele legale regeltjes onderuit kunnen. Maar het probleem is net dat die grote bedrijven die 'iets extra kosten' net wel kunnen veroorloven. Kleinere bedrijven, hebben daar meer moeite mee, dus als er toch nog geld nodig is, kunnen ze het inderdaad beter halen bij de grote bedrijven. Ik vind het wel goed dat ze gewoon een minimumtaks willen opleggen, en niet nog maar eens de belastingen verhogen. Dat is zeker slecht voor de economische groei. Hetgeen Onkelinx zegt begrijp ik zelf niet zo goed. Als ze het nu zo willen invoeren dat kmo's zo goed als de eerste 3 jaar niets moeten betalen aan sociale zekerheid, dan gaat dat hopen geld kosten, de bedragen staan ook vermeld in het artikel. Mijn vraag is dan, waar komt dit geld dan inneens vandaan en waarom werd deze regel dan nog niet eerder ingevoerd als ze toch het geld zouden hebben? Op zich is het inderdaad een goed initiatief, want het zou zeker de economische groei doen stijgen, ik heb alleen zo mijn bedenkingen bij de grote som geld die er mee gemoeid gaat.
Met citaat antwoorden