Enkele post bekijken
Oud 18th February 2012, 15:42
Charissa Charissa is offline
Registered User

Ik zie ook alleen maar voordelen in de kleinere kleuterklasjes. De omstandigheden waarin de juffen nu moeten lesgeven, zijn vaak erg stressvol. De meeste kleuters zijn heel actief en speels. Dertig van zulke kindjes in de gaten moeten houden en hen een goed onderwijs bieden, lijkt me onmogelijk. Door deze nieuwe maatregel zullen zowel de kleuterjuf als de kindjes gelukkiger worden. De kleuterjuf heeft nu veel minder stress en kan haar aandacht beter verdelen over alle kleuters. Het zal ook meer werkgelegenheid bieden voor onze kleuterjuffen in spe, één van de vele voordelen die Evelynne ook al heeft aangehaald.
De kleuters zullen zich volgens mij veel beter voelen in een kleinere klasgroep. Op die manier krijgen ze meer aandacht van de juffrouw en kunnen ze een betere band opbouwen. Dat hebben kinderen van die leeftijd wel nodig.
Een groot probleem dat zal ontstaan, is het gebrek aan klaslokalen voor de vele nieuwe klasjes. De overheid zal hiermee rekening moeten houden wanneer ze de scholen van voldoende middelen wil voorzien.
Ik vind het dus een goed plan en hopelijk zal de overheid dit ook snel daadwerkelijk invoeren!
Met citaat antwoorden