Enkele post bekijken
  #3  
Oud 17th February 2012, 18:59
peacheach peacheach is offline
Tine Keersmaekers
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 95
In het artikel staat duidelijk vermeld dat het om een Brits onderzoek gaat, maar toch denk ik dat deze tendens ook voor België geld en waarschijnlijk ook voor meer Westerse landen.
Het is tegenwoordig moeilijk om te zeggen wat er in ons leven niét duurder geworden is. Ik kan me ook zeker vinden in de statements over de hoge kosten voor opleidingen en universiteiten, gsm-rekeningen en het betalen van een auto(otje). Studenten willen zich eenmaal zelfstandig verplaatsen en communiceren via sms is heel populair.
Er wordt ook vermeld dat ouders vrijgeviger geworden zouden zijn tegenover familie en vrienden, maar ik vind dat ‘vrijgevig’ misschien een te sterk woord is om in deze situatie te gebruiken. Dat vijftigers ook meer geneigd om vrienden en familie financiële steun te bieden is volgens mij te wijten aan het feit dat ook de vrienden en familie van deze vijftigers met meer uitgaven te kampen hebben en ook zij meer in geldnood zitten. Het lijkt me dan ook logisch dat je in zo’n tijden even financieel bijspringt.
Met citaat antwoorden