17th February 2012, 09:08
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door NicoGuitard
De moord op zich is al gruwelijk, maar wat het echt angstaanjagend maakt is het feit dat zij signalen genoeg heeft gegeven waaruit blijkt dat zij al langer met dit plan rond dwaalde. In plaats van dit verder te onderzoeken werd er niets mee gedaan. Ik vraag me af of zo’n gruweldaden vermeden kunnen worden en hoe een maatschappij zich hiertegen kan beschermen.
|
Ik zie het verband niet tussen het onderzoeken van een zelfmoordpoging en ervan uit gaan dat zij haar buurmeisje zou willen vermoorden? Dat ze in een instelling zou moeten zitten na het voorval met de elektrische poort is wel een feit. Alleen het feit al dat vandaag de dag zoveel tieners de gekste dingen posten op facebook en dat er enorm veel onderzoeken zouden moeten lopen indien deze allemaal serieus genomen werden, laat mij begrijpen dat haar 'signalen' zinloos waren. Ik denk dat het nog belangrijker is te onderzoeken waarom deze tiener met deze gedachten rondloopt. Het feit dat ze zelfmoord probeerde te plegen en haar broertjes aanzette tot zulke daden wil toch wel zeggen dat ze ergens in haar leven iets heeft meegemaakt waardoor ze zo geworden is? Ik heb zo mijn twijfels bij de opvoeding/thuissituatie/jeugdbelevenis van deze tiener. Zulke gedachten moeten ergens van komen volgens mij, die zijn er niet zomaar. Als iemand in je eigen omgeving zo'n dingen zou zeggen, zou jij dan kunnen vermoeden dat die persoon tot zo'n dingen in staat is en daar hulp voor zoeken? Ik denk dat die situaties moeilijk in te schatten zijn.
|