16th February 2012, 22:28
|
[Joëlle]
|
|
|
|
Ik kan mijn artikel niet meer bewerken en mijn mening is onvolledig opgeslagen.
Deze mening zou onder het artikel moeten staan:
EIGEN MENING: Genetische manipulatie is volgens mij iets natuurlijks. De natuur zelf kiest de sterkste exemplaren om te overleven en samen zorgen zij voor een nieuw individu met (ietwat) andere (of op z'n minst anders gecombineerde) erfelijke eigenschappen. Nu heeft de mens het roer in eigen handen genomen en is hij zelf begonnen met experimenteren. Er zijn in het verleden qua genetische manupilatie zeker fouten gemaakt en te snel conclusies getrokken, maar uit dit artikel blijkt dat genetische manipulatie ook positief gebruikt kan worden. Mensen zijn over het algemeen wat terughoudend en argwanend wat betreft genetisch gemanipuleerde producten. Ik geef ze geen ongelijk, de gevolgen op lange termijn vallen over het algemeen niet te overzien, maar dat betekend niet dat er niet meer geexperimenteerd mag worden. Wetenschap is belangrlijk, men moet gewoon met de nodige voorzichtigheid te werk zijn. Hiermee bedoel ik dat je bijvoorbeeld niet te snel mag concluderen dat een genetische gemanipuleerd product effectief veilig is (wacht lang genoeg, controleer voldoende of je krijgt ongewenste neveneffecten). In mijn ogen zijn ze goed bezig, wat betreft hun onderzoek op de tseetseevlieg.
|