Enkele post bekijken
  #2  
Oud 16th February 2012, 09:05
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Koning schenkt 500 Belgen eenmalig 200 euro

Ik ben het eens met de mening van Lieselot. Het is inderdaad eigenlijk niet echt bevorderend voor het maatschappelijk welzijn dat de koning en het koningshuis zomaar geld gaat schenken aan mensen die bedelen. Ik denk ook dat sommige onder hen zich daar niet goed bij voelen, vooral wat betreft ethiek en morele waarden en normen. Maar men vergeet ook de reactie van anderen, die zich hoogstwaarschijnlijk benadeeld voelen. En terecht!
Zelf kom ik ook uit een gezin waar we moesten werken en vechten om te bereiken waar we nu staan, dat is ook iets wat ik later zal doorgeven naar mijn eventuele kinderen en naar mijn leerlingen. Om zomaar te smeken naar geld en dit dan nog krijgen, vind ik eigenlijk een beetje lui overkomen. Ik begrijp dat sommige mensen het moeilijk hebben, maar als je echt wilt overleven en wilt werken, dan is er mogelijkheid genoeg! Je moet alleen je wil en het doorzettingsvermogen hebben.
Ik vind het dan ook een goed alternatief dat Lieselot voorstelt, namelijk dat er beter hulp komt om deze mensen aan een baan te helpen. Dat is veel eerlijker ten opzichte van anderen en dat gaat minder problemen veroorzaken. Bovendien gaat het deze bedelaars ook helpen omdat zij van een eenmalige gift niet kunnen overleven op lange termijn!
Met citaat antwoorden