16th February 2012, 00:07
|
Registered User
|
|
|
|
Ik denk dat het probleem zich ook afspeelt in de organisatie van de school. Een zeer goed initiatief, dat ook in het artikel wordt aangehaald, is het bereiden van soep. Als men de verwarming nu pas zou opzetten rond half 9, dan zijn de lokalen het eerste uur misschien kouder, maar dat kan gecompenseerd worden door de leerlingen in de refter een lekkere thee te laten drinken met honing (+gezond) of een kop koffie, soep, enz. Verder mag de verwarming ook veel vroeger worden afgezet omdat de meeste installaties van de scholen een bepaalde uitlooptijd bevatten. Het is niet zo dat het lokaal onmiddellijk koud is bij het uitzetten van de verwarming. De school moet er nog beter over nadenken!
Investeren in beter geïsoleerde lokalen en eventueel groene energie is volgens mij ook een goed initiatief.
Verder vind ik de dikketruiendag een zeer goed initiatief maar het moet goed worden uitgevoerd. Ik ken scholen waar de directie het wel lekker warm heeft of waar m.a.w. de verwarming niet overal af staat. Ik vind dat als men zulke dagen organiseert, dat men ze ook effectief goed moet naleven. Verder hoop ik ook op meer van zulke dagen in de toekomst.
|