Enkele post bekijken
Oud 14th February 2012, 17:52
p4u12767 p4u12767 is offline
Registered User

Ik ga zeker niet pleiten voor Ryanair, maar ook bij andere luchtvaartmaatschappijen moet men veel en zelfs meer dan 1800 euro neertellen voor een opleiding als stewardess! Deze mag je dan pas starten als je voldoet aan hun criteria: mooi zijn, groot zijn, slank zijn, ... Ik kan wel aannemen dat ze geld vragen voor de opleiding omdat veel meisjes stewardess een droomjob vinden tot ze dan in de realiteit staan en de job helemaal niet aan hun verwachtingen voldoet en het vlug opgeven. De maatschappij heeft wel geďnvesteerd in deze mensen en als ze niks bijbrengen voor het bedrijf kost dat veel geld om telkens weer nieuwe mensen op te leiden. Maar ik vind wel dat men mensen die langer in dienst zijn dan bv het geld moeten teruggeven of een verhoging van hun loon na x aantal maanden in dienst zodat ze het geld zo dan terug kunnen verdienen.
Virginie stelt dat ze niet betaald wordt voor te wachten enz. maar ik denk dat we zo veel bereoepen kunnen aanhalen die niet betaald worden voor briefings ed neem nu maar gewoon als leerkracht: krijg je toch ook geen vergoeding voor klassenraden, vergaderingen, speeltijdbewaking, ... Wij moeten onze handboeken, handleidingen, didactisch materiaal toch ook allemaal zelf aankopen en handboeken veranderen dan nog eens om de zoveel tijd. Als beginnend leerkracht heb je ook geen werkzekerheid, vaak moeten wij ook korte interims doen maar dat zijn de 'nadelen' van de job die je op voorhand weet en rekening moet mij houden. M.i. had ze beter op voorhand haar licht eens opgestoken bij haar vakbond, wat de consequenties zijn van te werken onder het Ierse systeem en had ze zo misschien al een iets realistischer beeld gehad van wat haar 'droomjob' moest zijn.
Met citaat antwoorden