Enkele post bekijken
Oud 12th February 2012, 14:01
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Chemotherapie tijdens zwangerschap schaadt niet

Opnieuw een positieve vooruitgang wat betreft de wetenschap en het wetenschappelijk onderzoek rond kanker. Ik vind het geweldig nieuws dat kinderen die zijn blootgesteld aan chemotherapie die de moeder krijgt dezelfde ontwikkeling doormaken dan andere kinderen. Dit is zeker een positief punt.
Als je eens nagaat wat er allemaal kan mislopen tijdens de bevruchting en tijdens de zwangerschap, vooral in de eerste fase, dan is het eigenlijk een klein wonder of mirakel dat chemotherapie geen invloed heeft op de ontwikkeling van het kind. Langs de ene kant kan het kind rustig ontwikkelen, terwijl langs de andere kant de moeder ook verzorgd wordt zonder dat dit de komst van de baby beïnvloedt.
Toch vind ik het wel vreemd dat er eigenlijk geen verband of invloed tussen beide elementen is. Dat is misschien omdat we tegenwoordig worden overspoelt door negatieve berichten omtrent kanker en chemotherapie? Waar dit gevoel vandaan komt, kan ik moeilijk omschrijven! Maar ik ben natuurlijk eens zo opgelucht om dit nu te lezen en te weten. Het zal ook veel gezinnen een hart onder de riem steken wanneer ze zich in dergelijke situatie bevinden!
Met citaat antwoorden