Enkele post bekijken
  #4  
Oud 10th February 2012, 10:34
LissevM LissevM is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oostmalle
Posts: 78
Zoveel mensen die naar ons land komen om het beter te hebben... Maar iedereen merkt wel dat sommige het hier helemaal niet beter hebben. Zoals Emmely aanhaalde, een vrouw vertelde dat ze het in haar eigen land beter had als hier, maar waarom komen ze dan naar hier?

Langst de ene kan begrijp ik hen, als het in België er erg slecht aan toe zou gaan, zou ik misschien ook wel verhuizen.
Maar dan zou ik er zeker van willen zijn dat ik het in dat land wel beter heb dan hier.

Langst de andere kant moeten wij (de Belgen) betalen voor de asielzoekers, dat gaat er wel een beetje over vind ik. Als ze bleven waar ze woonden, zouden we in België misschien eerst onze eigen armoede aanpakken.

Toch zijn sommigen van de mensen die naar hier komen, bereid het werk te doen dat de Belg niet meer wil doen. Zij willen 'de vuile jobkes' doen. Wanneer een buitenlander werk zoekt en genoegen neemt met 'de overschot', kan ik niets aanmerken. Maar wanneer een buitelander hier probeert te profiteren van ons belastingssysteem, dan ben ik er absoluut tegen.

Wat er nu moet gebeuren met asielzoekers is een lang durende discussie.
Maar of ze ooit eindelijk beëindigd zal worden? Daar heb ik toch geen goed oog in.
Met citaat antwoorden