Enkele post bekijken
Oud 9th February 2012, 16:55
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User

Enkele reacties hier barsten van de clichés: "Dit is typisch België", "Welkom in België", "Hier kan je beter buitenlander of gevangene zijn". Ik lees dit liever op een forum zoals HLN, waar de mensen misschien iets minder kritisch zijn en vanuit de buik spreken.
Ten eerste hecht ik hier niet te veel belang aan. Sinds wanneer zijn eetgewoonten van criminelen een item in het nieuws?
Ten tweede is het inderdaad gruwelijk wat hij allemaal gedaan heeft en daar is iedereen het over eens. Je kan echter de Belgische staat niet beschuldigen omdat ze de universele mensenrechten toepassen. Ik weet dat er voor sommige mensen een uitzondering gemaakt zou moeten worden, maar daar kan je toch niet mee beginnen. Denk er een keer rationeel over na? Ga je echt sommige mensen de basisrechten ontzeggen? Welke criteria ga je stellen om je uitzondering te bepalen? Wie gaat zeggen wat mag en niet mag? Het is niet omdat deze man mensen heeft behandeld als beesten, dat wij als maatschappij ons naar hetzelfde walgelijke niveau moeten laten zakken.
Tot slot kan je dit over meer dingen zeggen. Op persoonlijk niveau kan je je soms laten leiden door het buikgevoel, maar op maatschappelijk niveau komen daar problemen van. Probeer rationeel te blijven, ongeacht de gruwelijke (en dat is een understatement) daden.
Met citaat antwoorden