Onderwerp: muffindiefstal
Enkele post bekijken
  #2  
Oud 9th February 2012, 15:42
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 221
Ik vind de publieke opinie hierover zeer vreemd. Iedereen steunt de zogenaamde "muffinman". De man is arm en waarom mag hij dan niet wat eten uit een vuilnisbak stelen? De GB ging het toch weggooien.
Ja, dat is een feit, maar geven we geen zeer vreemd signaal door hier zo op te reageren? Mensen die arm zijn mogen uit onze vuilnisbakken eten? Laat ons er misschien voor zorgen dat ze niet uit een VUILNISbak moeten eten. Zorg ervoor dat zulke vormen van overleven niet nodig zijn. Je maakt hier onbewust een zwaar onderscheid tussen mensen. Als bij "gewone" mensen iets over de datum is, wordt het weggegooid. Dan mogen de "arme" mensen er nog wel van eten. Dat vind ik een zeer vreemde gedachtengang.
Het is trouwens ook belachelijk om de GB er van te beschuldigen te veel weg te gooien. Ze moesten maar eens proberen om een product zelfs op de vervaldatum nog te verkopen. Klanten zouden zwaar klagen. Die vervaldata zijn er nu eenmaal voor een reden. Ook al is een product niet meteen slecht als het over de datum is, het is regelgeving die de volksgezondheid zou moeten bevorderen. Maar blijkbaar is het niet belangrijk dat de gezondheid van arme mensen gewaarborgd wordt, die mogen wel vervallen producten eten. Ik zie een beetje heel de hypocrisie van de zaak in.
Met citaat antwoorden