Enkele post bekijken
  #2  
Oud 9th February 2012, 11:16
anneleen.van.saet anneleen.van.saet is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Mol
Posts: 141
Ik kan me in tegenstelling tot Emmely wel vinden in de gedachtegang van de asielzoekers en schrok een beetje van haar reactie. Ik denk dat een persoon die het goed heeft in haar land niet zomaar vertrekt. Dit zal in de meeste gevallen een weloverwogen beslissing zijn. Telkens als ik verhalen van vluchtelingen hoor ben ik enorm geshockeerd over de situatie in het thuisland. Vaak zijn deze situaties zo schrijnend, dat de personen alles achterlaten in hoop op een iets betere toekomst.
Langs de andere kant begrijp ik Emmely haar frustratie ook wel. Het federaal asielbeleid kan inderdaad beter. Wie de laatste tijd het nieuws heeft gevolgd, zal weten dat er al heel wat kritiek is op staatssecretaris voor Asiel en Migratie Maggie De Block. Zo lieten de OCMW's onlangs weten dat ze de zogezegd 'gaten' in het asielbeleid niet meer willen opvullen.
De standaard schreef over deze zaak: "Op 31 december 2011 waren er nog steeds meer dan 12.000 niet-toegewezen asielzoekers. Die komen bij de OCMW's aankloppen voor financiële steun."

Ik hoop dat we snel een goed voorstel vinden om het asielbeleid te verbeteren. Dit zal echter geen sinecure zijn!
Met citaat antwoorden