Enkele post bekijken
Oud 7th February 2012, 20:03
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Nieuwe stamceldonoren vervijfvoudigd op twee jaar tijd

Het is natuurlijk altijd een goede zaak dat er meer stamceldonoren ter beschikking zijn in België. Dat geeft de wetenschap meer kansen in vooruitgang, dat geeft sommige mensen meer kans op genezing en dat geeft ook een duidelijk signaal dat mensen nog wel degelijk elkaar willen helpen. Dat laatste is soms niet altijd even duidelijk te zien in onze huidige samenleving.
Ik vind het dan ook een geweldig initiatief dat onze school / campus er werk van maakt om een actie op poten te zetten waar je zelf donor kan worden. Enig nadeel is natuurlijk dat niet iedereen daaraan mag deelnemen. Dat vind ik heel jammer, omdat het een aantal mensen met goede bedoelingen toch niet wordt toegestaan om anderen te helpen puur gebaseerd op een aantal criteria zoals geaardheid!
Daarnaast denk ik ook dat sommige mensen er bewust niet van willen weten omwille van hun mening en standpunt. Veel mensen willen geen bloed geven uit principe omdat ze geen dronken chauffeurs willen helpen. Dat is nogal logisch, maar heel vaak wordt deze mening zo veralgemeend dat hulpeloze mensen die het nodig hebben hierdoor worden bestraft. In dit geval gaat het om donor zijn en dat legt naar mijn mening toch een ander accent. Hopelijk brengt de campagne veel op en ik kan het enkel maar van aan de zijlijn toejuichen!
Met citaat antwoorden