Enkele post bekijken
Oud 5th February 2012, 15:56
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

"Suiker is even gevaarlijk als tabak en alcohol"

Het bericht is eigenlijk wel tweeledig! Het is namelijk zo dat suikers inderdaad niet gezond zijn en heel wat ziekten kunnen opwekken of kunnen stimuleren. Maar dit is voornamelijk bij een overschot of een tekort aan suikers. Daarnaast wil de wetenschap doen overkomen of zij hebben ontdekt dat suikers slecht zijn! Dit is natuurlijk een grote taboe in mijn ogen, want ze vergeten wel dat we suikers nodig hebben om te overleven. Suiker in de vorm van glucose hebben we in ons lichaam nodig om te verbranden en daaruit energie te halen. Zonder suikers voelen we ons slap en hebben we weinig energie. Natuurlijk is teveel suiker en teveel energie ook niet gezond voor ons lichaam. Ik denk dus dat dit bericht veel te subjectief en te gekleurd is.
Het is natuurlijk ook onze taak naar de leerlingen toe om gezond te leven en ook te letten op onze voeding. Maar als we dit bericht moeten geloven, zou elke leraar zijn leerlingen moeten verbieden om nog suikers te eten. Dit is fout, want dan ontstaat er een groot tekort. Dit laatste heeft ook grote gevolgen voor de klassfeer, want iedereen is lui, moe en er is amper concentratie. Dat zou de kwaliteit van het onderwijs absoluut niet ten goede komen.
Ik vind het een goed idee dat daarom meer aandacht wordt geschonken aan het informeren van tiener naar de gevaren van suiker! Maar het idee van taksen en alles op deze manier duurder maken, is naar mijn mening meer dan schandalig! Waar is onze vrijheid naartoe als er binnenkort al wordt bepaald wat we moeten gaan eten ???
Met citaat antwoorden