31st January 2012, 18:38
|
Registered User
|
|
|
|
Ik heb altijd al last gehad van kramp in de pols en arm als ik lang moet schrijven. Ik kan niet zeggen dat het nu, tijdens het hoger onderwijs, erger zou geworden zijn. Misschien moet er wel meer aandacht besteed worden aan schrijftechnieken. We hebben allemaal schoon schrift en dergelijke gehad, maar de echte techniek, die vanuit de pols komt kan misschien nog wat oefening gebruiken. Zo kan je eens bewust letten op de druk die je op de pen, en het papier uitoefent. Minder druk zetten zorgt ook voor minder krampen. Tips als deze zou ik graag een keer ontvangen. Want hoe we het ook draaien of keren, schrijven blijft een broodnodige vaardigheid, en zo hoort het ook.
Er worden onnoemlijk veel tips gegeven omtrent zithouding, slaaphoudingen en zo meer, waarom dan niet over schrijfhouding? Het zal mij in ieder geval minder krakende polsen en krampen brengen.
Het is niet onbelangrijk om je polsen en armen een moment van rust te gunnen tijdens het examen. We willen het natuurlijk zo snel mogelijk op papier krijgen, maar een kleine pauze in het midden van een schrijfsessie kan ontzettend deugd doen, zeker als je het niet meer gewend bent van te schrijven.
|