Enkele post bekijken
Oud 28th January 2012, 15:37
Charissa Charissa is offline
Registered User

Wie had nu ooit gedacht dat een boom het verschil zou kunnen maken in Afrika? Als je kijkt naar de hoeveelheid calcium, vitamine A en C, ijzer en eiwit die de bladeren van de ‘wonderboom’ bevatten, kan dat al tellen voor een goede maaltijd. Niet verwonderlijk dat het effect op de kindjes zo groot is. Ze krijgen een betere weerstand waardoor ze minder snel ziek worden en dus naar school kunnen blijven gaan. De moringa-bladeren bieden nog tal van voordelen. Het heeft effect op andere ziektes en het helpt zelfs om water te reinigen! Het lijkt wel een soort ‘multigeneesmiddel’ dat helpt tegen verschillende ziektes, iets wat in een ontwikkelingscontinent als Afrika goed gebruikt kan worden. Bovendien heeft de boom weinig water nodig, zodat die dus perfect op de droge Afrikaanse grond kan groeien.
Volgens mij kan deze boom nog een grote invloed hebben op de Afrikaanse bevolking. Ik heb er een goed oog in. Ik vind het ook goed dat er moringa-kiemplantjes verspreid worden onder de arme gezinnen. Zo kunnen ze zelf de bomen kweken en hun eigen familie aansterken. Door de kennis van de boom mee te delen met zo veel mogelijk inwoners, zal het succes verzekerd worden. Zo is er de garantie dat de boom een zo groot mogelijk publiek bereikt en in de toekomst nog zal blijven bestaan.
Ik ben het dus eens met Jorina en Lieselot. En uiteraard mag het werk van mevrouw Mayis Mathabatha zeker geapprecieerd worden.
Met citaat antwoorden