Enkele post bekijken
Oud 28th January 2012, 14:23
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Boerkaverbod

Ik ben persoonlijk ook voor het boerkaverbod. Ik kan mij voorstellen dat sommige mensen hieraan gehecht zijn omdat dit bij hun geloof hoort, maar ze moeten zich er ook van bewust zijn dat er hier nu eenmaal andere regels gelden. Als wij zouden migreren naar landen waar de boerka verplicht is, zijn wij verplicht deze te dragen. Doen wij dit niet, dan worden wij hiervoor beboet. Ik vind dat de personen die naar onze landen immigreren dan ook bereid moeten zijn om te leven zoals wij dat doen en niet moeten denken dat de omgeving zich wel aan hen zal aanpassen. Dit vind ik geen mentaliteit. Al is het maar voor de veiligheidsredenen. Het is zeer belangrijk dat je kunt zien tegen wie je praat. Stel je voor dat er iets gebeurd zoals een overval en de overvaller draagt een boerka. Probeer dan maar eens uit te zoeken wie de overval gepleegd heeft.Als boerkadragers thuis een boerka dragen, vind ik dat absoluut niet erg. Dat is hun keuze. Maar als deze mensen zich buitenshuis bevinden, vind ik dat ze het verbod moeten accepteren.
Met citaat antwoorden