27th January 2012, 18:29
|
Registered User
|
|
|
|
Ik zag dit artikel vanmorgen in de krant staan en ook op de radio MNM hadden ze het over dit onderwerp. Ik vind dat deze regel niet toegepast mag worden. Op dit ogenblik is het al moeilijk genoeg voor de automobilisten om de zwakke weggebruikers in het oog te houden. Als de fietsers dan ook nog eens door het rood mogen rijden, is het helemaal moeilijk en verwarrend.
Zoals Sanne hieronder al zei, denken de zwakke weggebruikers nu dat ze alles mogen en ze denken dat ze overal voorrang hebben. Hoe vaak hoor je wel niet dat er de steeds meer ongelukken zijn met zwakke weggebruikers? Door deze regel in te voeren, zullen er waarschijnlijk nog meer ongelukken gebeuren.
Ik ben dus tegen de invoering van deze regel. We moeten de leerlingen aanleren dat ze met rood moeten stoppen. De invoering van deze regel zal enkel verwarring scheppen. De leerlingen zullen na een tijd niet meer weten of ze nu moeten stoppen of dat ze mogen doorrijden. Wel staat er in het artikel dat er nieuwe verkeersborden zullen gebruikt worden. Volgens mij gaat dit zeker in het begin bij alle weggebruikers voor verwarring zorgen. Waarom houden we het niet bij één enkele regel die door iedereen moet nageleefd worden?
|