Enkele post bekijken
Oud 27th January 2012, 15:13
jens.rymen jens.rymen is offline
Registered User

Pijn aan handen en armen door examens

Steeds meer studenten ondervinden problemen bij het invullen van schriftelijke examens. De jongeren zouden niet meer in staat zijn lange essayvragen met de pen in de hand te beantwoorden zonder pijn aan de handen of armen.
Tijdens het schrijven maakt u constant dezelfde, kleine bewegingen. Bij wie dit niet gewend is, kan dat de spieren overbelasten en leiden tot bijvoorbeeld ontstekingen.

Kinesisten raden daarom aan om geregeld andere bewegingen uit te voeren wanneer u veel moet schrijven. De examens van heel wat universiteits- en hogeschoolstudenten bestaan vaak uit lange essayvragen.

Tenniselleboog

Schrijfknobbels zijn een veel voorkomend gevolg, maar het kan nog erger. B. Creemers (20), derdejaarsstudente rechten, hield een tenniselleboog over aan de examens van vorig jaar.

“Tijdens het schooljaar moet ik bijna nooit iets schrijven, enkel werkjes typen op de computer. Maar mijn eerste examen was een essay van twaalf pagina’s.” Dat deed haar arm, die al wat gezwollen was van het schrijven tijdens de blok, geen goed.

Drie weken later had ze nog altijd last van haar arm. Professor Nan Torfs van de Universiteit Hasselt wijst erop dat studenten vaak te veel schrijven op hun examen.

“Ze antwoorden naast de kwestie of schrijven hele artikels over. Maar computerexamens zijn geen alternatief. Het is belangrijk dat studenten zich schriftelijk uit de slag leren trekken, met het oog op het latere beroepsleven.

Eigen mening: om in de stemming van de examens te blijven een klein artikeltje over pijn aan handen en armen door het vele schrijven tijdens de blok en tijdens de examenperiode.
Zelf ondervind ik hier geen last van, ik prijs mezelf gelukkig dat ik van dit soort problemen gespaard blijf.
Wat ook klopt is dat examenvragen met hele lange antwoorden opgelost worden. Als je dan gedurende het jaar niet zoveel moet noteren kan dit inderdaad negatieve gevolgen hebben op de spieren.
Met citaat antwoorden