Enkele post bekijken
  #3  
Oud 23rd January 2012, 21:19
Believing Bart Believing Bart is offline
99% leerkracht
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: H'thals
Posts: 691
Ik kan me helemaal vinden in het standpunt van Elise.

Ik begrijp ook niet zo goed wat de vakbond nu probeert te bereiken met zo'n algemene staking? Als je nog een doel zou hebben, oké, maar er is echt geen enkele afspraak uit het regeerakkoord die niet zal worden uitgevoerd.

Ik vind trouwens dat de werknemers die blindelings meestaken beter zich zouden realiseren dat dit 'slechte akkoord' en de 'verschrikkelijke maatregelen' misschien wel het gevolg zijn van de onmondigheid en slecht lobbywerk van hun vakbond. Want geef toe: met SP.a, CD&V en VLD in de federale regering en ook aan Waalse kant de grote drie partijen, kan het toch niet zijn dat de vakbonden 'nu pas geconfronteerd worden met deze helse maatregelen'. Ik weet dat de verzuiling afbrokkelt, maar elke goede vakbond heeft nog altijd héél goede banden met 'zijn' partij en als ze nu dus afkomen met staking, dan betekent dat alleen maar dat ze tijdens de onderhandelingen een ander verhaal vertelden en predikten tegen hun politieke vriendjes dan het verhaal dat ze nu plots prediken tegen hun werknemers.

En laat ons nu ook eens eerlijk zijn, de stakers met de grootste mond, namelijk die van de NMBS, de Lijn, het onderwijs, en andere overheidspostjes, zijn echt wel de laatste die moeten klagen gezien hun uitermate geweldige statuut waarvan ze al zo lang kunnen genieten. Mocht ik lesgeven op dit moment: geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om mee te staken. Ik heb al voordelen genoeg als leerkracht!
__________________
Wanneer de zon opkomt, totdat zij ondergaat!
Met citaat antwoorden