Enkele post bekijken
  #2  
Oud 23rd January 2012, 20:10
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins
 
Geregistreerd op: Feb 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Eerst en vooral wil ik reageren op het feit van de nationale staking zelf. Of het nu op 30 januari of een andere dag is; een nationale staking komt nooit goed uit en op zulke acties zal altijd commentaar zijn (en terecht).

Ik geloof ook niet dat er 'oplossingen' uit de bus zullen komen omdat er volgens mij gewoon geen oplossingen (waar de vakbonden volledig achter zouden staan) meer zijn.

Mij is het vrijwel altijd duidelijk gemaakt dat wij tot een generatie behoorden die langer zouden moeten werken, meer zouden moeten sparen. Het was dus nooit de vraag OF er een drastische pensioenhervorming zou komen maar WANNEER. Het huidige pensioensysteem is namelijk berekend op de vroegere levensverwachting. Mensen stopten met werken en hadden nog enkele jaren te leven waar ze met hun zuurverdiende centen van konden genieten. Nu onze levensverwachting zodanig gestegen is, 'klopt' het systeem niet meer. Mensen stoppen namelijk met werken en leven soms nog 20 jaar verder.

Er is dus echt wel reden voor een pensioenhervorming. Ik zal er ook over klagen als het zover is maar in het achterhoofd blijft toch zitten dat alles een reden heeft, ook deze hervorming.
Met citaat antwoorden