Enkele post bekijken
Oud 21st January 2012, 01:33
EvelienE EvelienE is offline
Registered User

Volkomen mee eens! We gooien veel te veel weg en kopen meer dan we eigenlijk nodig hebben. Toch vind ik dat de producenten hier ook rekening mee moeten gaan houden. Vaak zijn de porties die je moet kopen veel te groot en moeten veel mensen de helft weggooien. Met de houdbaarheidsdatums zit ik een beetje te wringen. Enerzijds weet je dat de producten een dag na de vervaldatum nog niet echt slecht zijn, anderzijds is er ook dat stemmetje dat zegt "Waarom zouden ze er anders een datum opzetten?" maar dat is voor iedereen natuurlijk persoonlijk.

Ik vond dit artikel trouwens ook wel opmerkelijk. Ze willen dat we minder weggooien maar een man die eten gaat halen uit de containers (eten waar niets mis mee was, dat gewoon was weg gegooid door de winkels en waar de man voor zichzelf voor kookte en in volkskeukens) wordt verdorie gestraft! Met andere woorden: we gooien eten, perfect in staat, liever weg dan dat we het uit een container moeten vissen (menswaardigheid...*ahum*) dan dat we het aan voedselbanken en soms maar op geven! Waar zijn we dan mee bezig? Kunnen we hier dan al niet heel wat besparen op voedsel weggooien?
(Ik verwees naar de muffinman http://www.deredactie.be/cm/vrtnieu...deren/1.1188299)
Met citaat antwoorden