18th January 2012, 19:55
|
Registered User
|
|
|
|
Dat was ook mijn gedacht, AVO. N-VA is de grootste partij die verdersurft op de grote clichés rond Walen. Dus inderdaad, N-VA zou beter eens in eigen boezem kijken.
Maar het valt mij wel op hoe de journalisten van de RTBF zélf de gesprekken heel erg stuwen en in een bepaalde richting willen duwen. Als ik naar De Zevende Dag kijk, zie ik soms ook gewaagde vragen hoor, daar niet van. Maar ik vond het bij de RTBF toch wel erover. Op de website heb ik de fragmenten ook bekeken en vaak vond ik de gesprekken en gespreksleiders niet bepaald 'neutraal', wat van een openbare omroep toch wel te verwachten is. Vooral bij CD&V viel het me op hoe de RTBF-journalisten lijken mee te werken aan het lospeuteren van CD&V en N-VA.
Toch moeten ook wij neutraal kijken. Ik zie hier inderdaad soms dingen gezegd worden die eigenlijk kort door de bocht zijn. Maar als je goed leest wat de mevrouw allemaal als eigen informatie, inbreng na de filmpjes zet ... Dan vraag ook ik mij inderdaad af wie er nu eigenlijk schuldig is aan haat en vooroordelen.
|