Enkele post bekijken
  #2  
Oud 16th January 2012, 08:08
LuytenLieselot LuytenLieselot is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Hulshout
Posts: 127
Contant betalen wordt veel moeilijker.

Ik denk dat de meningen over deze maatregel verdeeld kunnen zijn.
Het is natuurlijk duidelijk dat de regering deze maatregeling invoert om het zwart werken tegen te gaan. Electronisch betalen is in grote winkels dan ook eenvoudig, maar ik ondervind dat niet alle kleinere winkels over een betaal terminal beschikken. En hoe zit het dan met arbeiders op een werf? Zij beschikken zeker niet over een betaal toestel, en de prijs van arbeid kan al snel oplopen, want werkuren zijn een hoge kost op een bouwwerf. Een bankcheque kan inderdaad een alternatief bieden, maar hier staat het volledige bedrag op, en wat als blijkt dat de werken toch niet 100% correct uitgevoerd zijn, dan kan men geen tegoed achterhouden tot alles perfect afgewerkt is. Ik ondervind zelf ook dat niet altijd makkelijk is om bij een bankfiliaal terecht te kunnen, in een kleine gemeente zijn deze filialen nog maar weinig open, en dan kan het voor full- time werkende mensen een probleem zijn om hun bankcheque te gaan afhalen.
Eigenlijk vind ik het spijtig dat er zoveel maatregelen opgelegd worden over een vorm van betaling!
Met citaat antwoorden