Enkele post bekijken
  #6  
Oud 16th January 2012, 00:57
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 221
Ik heb het gevoel dat hier een soort van misplaatste nostalgie aan de gang is. Ik ken veel volwassenen die vroeger ook vroeg met roken of met drinken begonnen zijn. Ik denk niet dat het echt een probleem is van nu, maar ook van vroeger. Het is echt niet zo dat 10 of 20 jaar geleden geen 13-15 jarigen op fuiven waren, dat kan je gerust navragen aan personen die vroeger zelf een stapje in de wereld hebben gezet.
Laat iedereen toch jong zijn, een feestje bouwen en plezier maken hoort daar toch bij? En ja, ook je grenzen aftasten (en er soms over gaan) en experimenteren hoort daar vaak bij. Liever met een pintje dan met drugs vind ik, op fuiven en andere gelegenheden is er vaak toch nog enige vorm van sociale controle.
Praat ik nu alcoholvergiftingen goed en vind ik dat normaal? Neen, absoluut niet, maar ik denk dat er weinigen van die jongeren zijn die thuis niet serieus naar hun voeten hebben gekregen. Er zullen weinige gevallen zijn die ze een tweede keer terugzien. Drank kan soms verrassen, zeker bij die jongeren. Een alcoholvergiftiging gaat er over, maar je moet op een of andere manier toch je grenzen leren kennen. Ik denk gewoon niet dat we nu allemaal de heilige boontjes moeten uithangen en zeggen dat we zelf nooit over onze grens zijn geweest.
Als je tot je 18 jaar afgeschermd wordt van alles wat met drank, drugs of seks te maken heeft en je krijgt dan absolute vrijheid, wat gebeurd er dan denk je? Dan heb ik liever dat jongeren er zachtjes inrollen. Kom op, wat is er nu zo erg dat een 14 jarige tot 1u naar een tentfuifje gaat?

Leuke bedenking nog: "Hebben die artsen wel recht van spreken?"
Met citaat antwoorden