Enkele post bekijken
  #4  
Oud 15th January 2012, 15:09
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
Ik sluit me volledig aan bij de voorgaande meningen. Het is niet enkel de fout van de jongere, maar ook van de ouders en van de opvoeding van de kinderen. Natuurlijk kunnen de ouders niet alles controleren wat de jongeren allemaal doen in hun vrije tijd, maar je kan toch min of meer een oogje in het zeil houden. Als je kind meermaals dronken thuis komt van een fuif, dan moet er toch een belletje beginnen rinkelen bij de ouders. Ze zouden dan hun zoon of dochter tot de orde moeten roepen en hen eventuele sancties opleggen: niet zo vaak of helemaal niet meer uitgaan voor een bepaalde tijd, geen zakgeld meer geven, …
Ik heb dit bericht ook gehoord op de radiozender MNM. Ze hadden daarbij de jongeren een smsje laten sturen met de mededeling wat ze al eens gedronken hadden en hoeveel. Sommige jongeren gingen erop in en ze werden daarna teruggebeld door de radiozender. Er was een jongere die zei dat hij al eens zat thuis was gekomen en zijn ouders waren heel kwaad. Na dat voorval is hij niet meer dronken geweest. Het is positief dat jongeren erachter komen dat dronken zijn niet alles is en dat ze ermee stoppen. Maar anderen weten niet waar hun grens ligt en wat eventueel de gevolgen kunnen zijn. Men zou in de scholen meer uitleg moeten geven aan de leerlingen over de gevolgen van alcohol. Natuurlijk kan dit een averechts effect hebben en zullen er jongeren zijn die het toch eens willen uitproberen. In dat geval: wie niet horen wil, moet maar voelen.
Met citaat antwoorden