Enkele post bekijken
Oud 14th January 2012, 10:33
LissevM LissevM is offline
Registered User

Jongere kinderen vaker dronken

Jongere kinderen vaker dronken

Spoedartsen maken zich zorgen omdat tieners steeds jonger in het ziekenhuis belanden met een alcoholvergiftiging. Zelfs kinderen van 13 en 14 jaar worden soms stomdronken binnengebracht. Een serieus probleem, zeggen de artsen.

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgi...r-dronken.dhtml
DATUM: 13/01/12 19u20
MIJN MENING:
Toen ik deze titel zag staan, schrok ik eigenlijk niet. Want ik zie het zelf bijna iedere dag. Aan de bushalte of op de lokale tentfuif, 13 tot 15 jarige met een sigaret in hun handen en stoer doen met een beker/blikje bier in hun handen.

Ik vind dit absoluut geen gezicht. Toen ik die leeftijd had, was het nog belange niet in mij opgekomen om zo'n dingen te doen. Ik deed gewoon nog spelletjes thuis, speelde met de kleine buurkindjes, ging eens naar de cinema met vrienden. Maar aan mij dronken zuipen op een fuif daar dacht ik niet aan.

Het is duidelijk dat het gedrag van de tieners enorm aan het veranderen is. Hiermee wil ik ook verwijzen naar de post van Barst, 'Hou de tieners vast!'.
Ouders moeten zich er van beseffen dat de tijden dan misschien wel veranderen, maar ik denk niet dat een 13 jarige al op een tentfuifje hoort te staan. Alles op zijn leeftijd, zo dachten mijn ouders, en zo denk ik zelf ook.

Toch zien we in de werkelijkheid dat het helemaal anders is. Jongeren die met drankvergiftiging naar het ziekenhuis worden gebracht, dit op steeds jongere leeftijd. De artsen zeggen dat we met een probleem zitten, ik ben het daar zeker mee eens.
Met citaat antwoorden