Enkele post bekijken
  #2  
Oud 10th January 2012, 20:22
Charissa Charissa is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 110
Vorig jaar zijn pesterijen op het werk vaak in de actualiteit verschenen. Ik vind het dan ook zeer vreemd dat ons land het beste scoort met maar 38% van de werkzame beroepsbevolking die gepest wordt. Net als Kimberly vermoed ik dat de meeste werknemers niet erg eerlijk zijn geweest over de manier waarop ze op hun werk behandeld worden. De meesten schamen zich hier nog te erg over en durven niet goed toegeven dat ze gepest worden.
Toch denk ik niet dat de pesterijen in ons land even extreem zullen zijn als die in Groot-Brittannië. Zij scoren het slechtst. 7 op 10 mensen wordt daar gepest op het werk en tien procent van hen wordt hierbij zelfs geconfronteerd met lichamelijk geweld. Bedrijven die dit toestaan, zullen toch wel serieuze maatregelen moeten treffen om dit probleem grondig aan te pakken.
Stel dat de cijfergegevens toch kloppen, dan scoort ons land toch wel erg goed! Hopelijk kunnen we het percentage nog wat terugdringen, maar jammer genoeg zullen we de pesterijen nooit helemaal onder controle kunnen hebben.
Met citaat antwoorden