Enkele post bekijken
  #3  
Oud 9th January 2012, 15:12
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
besparingen bij De Lijn

Ik neem zelf ook heel vaak de bus. Wat in mijn opzicht de beste oplossingen kunnen zijn, zijn minder gratis abonnementen en snijden aan de dienstverlening (zoals in het artikel vermeld staat). Voor personen tussen de 12 en de 25/26 jaar betaal je voor een buzzypass ongeveer 168 euro. Dit terwijl een vrij groot aantal mensen gratis met de bus mogen meerijden. Ik denk niet dat het onoverkomelijk is om ook deze mensen te laten betalen, dat hoeft daarom niet veel te zijn. Als deze mensen bijvoorbeeld 20 euro zouden betalen voor een abonnement (wat absoluut niet veel is), dan heeft De Lijn al meer inkomsten. Er mogen ook enkele ritten afgeschaft worden. Op de meeste plaatsen komt er elk uur een bus. Zelfs op de late(re) uren wanneer er misschien 1 of 2 personen op de bus zitten. Deze laatste bussen kunnen dan best geschrapt worden. Naar mijn mening moeten er geen bussen meer rijden na tien uur ’s avonds. Met deze twee maatregelen kan, volgens mij, De Lijn al heel wat besparen. Dan nog eventjes over wat in het artikel stond over de toename van files. Ik denk dat er steeds meer en meer mensen zijn die samen met één auto onderweg zijn. De brandstoffen worden ook steeds duurder en duurder, dus de mensen zullen de fiets meer gaan gebruiken voor kortere afstanden dan de auto.
Met citaat antwoorden