Enkele post bekijken
  #2  
Oud 8th January 2012, 20:18
Ilse Van Loock Ilse Van Loock is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Kessel
Posts: 103
Delicatessen uit de afvalcontainer

Dumpster diving: het verzet tegen de voedselverspilling.

Wim, Katrien en Liesbeth zijn dumpster divers, mensen die in afvalcontainers van supermarkten naar etenswaren zoeken. De twintigers zijn pas afgestudeerd en zoeken een baan. Daarom willen ze hun achternaam liever niet in de krant, dat zou toekomstige werkgevers kunnen afschrikken. Ze zien er ook niet uit alsof ze geen geld hebben om te winkelen. Hun haar is gewassen en hun kleren zijn niet versleten. Ze doen dit omdat ze vinden dat er te veel voedsel verloren gaat. In België zou jaarlijks 4,2 miljoen ton voedsel verloren gaan, in de Europese Unie zelfs 90 miljoen ton.

Bron: De Standaard van zaterdag 7 januari en zondag 8 januari 2012

Mening:
Ik vind het raar om etenswaren te gaan halen uit de afvalcontainer, persoonlijk zou ik het nooit doen.
Ook al vind ik het zonde dat er soms nog goede producten in belanden. Verder vind ik ook dat als een winkel voedsel in een container kiepert het duidelijk is dat men er van af wil. Ik vind dat mensen die iets uit de afvalcontainer halen dan ook niet beschuldigd mogen worden van diefstal. (Muffinman)
Dan moet men die containers maar op slot doen!
Zou het niet beter zijn dat het ‘goede’ voedsel dat normaal in de afvalcontainers beland naar hulpbehoevenden gaat.
Met citaat antwoorden