Enkele post bekijken
Oud 8th January 2012, 00:59
Charissa Charissa is offline
Registered User

Het is altijd interessant om te weten hoe ons menselijk brein in elkaar zit. Dat de aftakeling van onze hersenen begint op 45-jarige leeftijd vind ik toch wel een verrassing. Voor een mens die 90 jaar wordt, begint de aftakeling van zijn hersenen dus al wanneer zijn leven nog maar half is. Dat kan ik mij niet meteen voorstellen. Het gegeven dat het proces des te eerder begint, hoe ouder men wordt, is toch ook wel verontrustend. Het is dan ook raar dat er geen verschil is tussen de achteruitgang van de prestaties van het denkvermogen van mannen en vrouwen. Vrouwen worden in het algemeen toch ouder dan mannen? Zou daar dan geen verschil moeten zitten?
De aftakeling beïnvloedt onze woordenschat blijkbaar niet, van dat gegeven mogen we dus al zeker zijn.
De boodschap om onze hersenen ‘gezond’ te houden: gezonde voeding, stoppen met roken, meer beweging en het cholesterolgehalte in de gaten houden, worden traditioneel aangeraden. Erg cliché, maar het zal zeker zijn nut hebben.
Het zijn inderdaad misschien zorgen voor later, maar we kunnen er nu al maar beter rekening mee houden voor het geval dat.
Met citaat antwoorden