30th December 2011, 18:46
|
Registered User
|
|
|
|
Dan stel ik mij de vraag: al die gezondheidscentra en dergelijke willen het beste voor de mens. We verbieden dit, we verbieden dat, heeft dat ook kans om ooit, eventueel binnen zo veel jaren slecht te zijn voor uw gezondheid, dan verbieden we het ook nog wel, maar zoiets gevaarlijks als vuurwerk verbied men dan niet??
Waar stellen mensen de grens tegenwoordig nog? Een sigaretje opsteken in huis bij kinderen zou niet meer mogen omdat het schadelijk is voor de gezondheid maar vuurwerk afsteken, een pleziertje van slechts enkele seconden en veeeeeeele euro's dat bovendien een heel leven, of in het slechtste geval meerdere levens kan verwoesten, dat mag wel.
Vuurwerk komt volgens mij ook vaak in de verkeerde handen terecht. Mensen die niet weten hoe je er mee moet werken ( ik geef graag toe: geef mij zo'n pijl en ik zou ook niet weten hoe ik hem moet afschieten ) en het vuurwerk wordt pas afgeschoten om 12 uur, wanneer veel mensen al te dronken zijn en niet meer weten de pijl naar boven of naar onder te richten.
Voor mij is het duidelijk: afvuren, euh, voeren die handel!
|