30th December 2011, 12:07
|
Registered User
|
|
|
|
Maar 1 Belg op de 5 voelt zich gelukkig
Ik had wel verwacht dat heel wat Belgen zich ongelukkig voelen, maar ik had nooit gedacht dat slechts achttien procent van onze bevolking zich gelukkig voelt. Er zijn veel factoren die ons geluk in de weg staan. Veel mensen ondervinden stress omdat presteren steeds belangrijker wordt. In mijn buurt merk ik er niet veel van, maar wanneer ik bijvoorbeeld naar Antwerpen ga en zie hoeveel bedelaars daar zijn, dan besef ik pas hoe gelukkig ik ben. Volgens mij vinden de meesten dingen zoals genoeg geld en vrienden hebben vanzelfsprekend. Wanneer ik naar mijn omgeving kijk, dan merk ik dat heel wat mensen zich minderwaardig voelen. Er staat immers een hoge druk op ons. Een ander voorbeeld waarom wij niet gelukkig zijn, zijn de schoonheidsidealen van tegenwoordig. Als ik op verschillende fora kijk, dan merk ik dat tal van tienermeisjes niet gelukkig zijn omdat ze zich niet mooi genoeg voelen en complexen hebben. Het onderzoek is al enkele jaren geleden gebeurd, maar of ons welbevinden sindsdien gestegen is, betwijfel ik.
|