Enkele post bekijken
  #1  
Oud 27th December 2011, 22:37
Charlotte Cooreman Charlotte Cooreman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 91
Grofgebekt kinderkoor promoot opvoedingslijn

GENT - In een nieuw filmpje ter promotie van de Opvoedingslijn is te zien hoe een kinderkoor winkelende mensen choqueert met 'stoute' versies van kinderliedjes.

Het lieflijke kinderkoor zingt in een Vlaams winkelcentrum enkele aangebrande kerstliedjes, en niet alle voorbijgangers kunnen daar even hard om lachen. Het koor begint met 'Stille nacht, jointje gepaft', een herwerkte versie van het bekende kerstlied, die begint met volgende gevleugelde strofe: '

'Stille nacht,
jointje gepaft,
pintje of zes,
en een fles,
Bacardi net uit de night shop gepikt,
in de bus van de buurman gepist.'

Daarna volgt een andere kerstklassieker, 'Jingle Bells', waarvan de eerste strofe voor de gelegenheid als volgt werd aangepast:

'Hey rosse mongool,
kruipt terug in de riool,
ga bleiten bij uw ma,
uw broek zit vol kaka!'

Bron:http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20111226_097

Eigen mening: Toen ik over de stunt las in de krant, vond ik het een goede . De stunt choqueert mensen en zet hen hierdoor aan tot denken. Toen de kinderen zongen heeft men de reacties van de omstaanders gefilmd. Tijdens het bekijken van het filmpje schrok ik ervan hoeveel mensen boos reageerden... Wanneer ik het filmpje bekeken had en er eens dieper over nadacht, begreep ik waarom de omstaanders boos reageerden. Ik kwam tot de conclusie dat de liedjes die het kinderkoor zong misschien wel een aanzet kan zijn tot pesten, ook al was dit niet de bedoeling van de stunt. Volgens mij had de opvoedingslijn beter moeten nadenken over de teksten en zeker over termen als 'rosse mongool'...
Met citaat antwoorden