Enkele post bekijken
  #5  
Oud 27th December 2011, 15:12
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
Music For Life is een heel knappe actie. Wat die mensen, en elk jaar meer en meer mensen, deden was fantastisch. Het warme gevoel rond deze actie dat met de kerstdagen eraan kwam, overtrok iedereen. Sommige mensen in mijn omgeving weigeren die actie te steunen en zijn boos als premier Di Rupo 1 miljoen euro brengt. Dat is amper 10 eurocent per Belg dat er naar die actie dan gaat van onze begroting.

Wat de kritiek betreft van Evelien. Ik kan je daar ergens wel in volgen. Maar hier zijn het nu ook slechte tijden. Als onze begroting weer in evenwicht komt, dan zal er voor iedereen meer geld zijn. De problemen in Derdewereldlanden zijn van die omvang, dat het jaren zal duren vooraleer er daar voldoende geld is voor iedereen. De vraag is of dat ooit zo zal zijn. Hier is het mogelijk om die mensen in 'degelijke' opvangcentra op te vangen, maar in andere landen gaan mensen dood van ziektes, honger, oorlog en geweld. Zoiets kennen wij in België niet, dus ik vind het dan logisch dat wij daar als rijke westerlingen een kleine bijdrage voor leveren om ook de andere mensen in onze wereld een fatsoenlijker bestaan te geven.
Met citaat antwoorden