Enkele post bekijken
  #5  
Oud 23rd December 2011, 11:56
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
We zijn nu de dag na de staking. Wat hebben ze bereikt met de staking? Volgens mij 2 keer niks. Ik kan begrijpen dat de vakbonden willen dat er ook met hen overlegd wordt, maar langer werken gaan we nooit kunnen vermijden. Als je normaal nog 5 jaar moet gaan werken, dan begrijp ik het ook ergens nog dat je wilt staken, want nu komen daar weer een paar jaar werken bij dan. Maar mensen die rond de 20,30 jaar zijn, wat voor nut heeft het dat zij mee gaan staken? Wie weet hoe het er binnen 30 jaar aan toegaat op het vlak van pensioen, dat is nog jaren en jaren weg voor hen, en ook voor ons. Het enigste wat ze met de staking bereikt hebben is de hinder voor de alledaagse mens. Er geraakten veel mensen niet op school of op het werk, sommige lagere scholen staakten, waardoor ouders genoodzaakt last minute een oppas moesten zoeken, het was heel druk op de baan, en noem maar op. Nu hoorde ik gisteren dat ze misschien 30 januari nog eens zouden gaan staken? Het is te hopen van niet, studenten zitten volop in het exaam dan. Als je normaal met de trein of met de bus komt, zit je weer serieus in de miserie. Ik denk dat mensen het nu eenmaal moeten gaan aanvaarden dat we langer moeten werken. Ons land heeft geld nodig, en dan wordt dat inderdaad, heel spijtig, bij ons gehaald door langer te werken, maar er zit niets anders op.
Met citaat antwoorden