Enkele post bekijken
Oud 22nd December 2011, 20:46
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User

Zoals ik in een andere post al zei, ben ik niet voor de stakingsacties van vandaag. De staking is slecht georganiseerd en het doel is niet echt duidelijk omdat de pensioenhervorming nog te vaag is omschreven om nu echt te weten waartegen ze staken.
Ik begrijp de verontwaardiging echter wel. Het valt niet te ontkennen dat de regering nu iets doet dat indruist tegen de democratie op zich. Hier wordt een fundamentele en zeer belangrijke hervorming door het parlement gejaagd op een week of twee. Dat kan niet en dat mag niet. Eerst 500 dagen lang onderhandelen en tijd verdoen om dan nu snel snel een juridische draak van een hervorming er door te jagen.
Tot slot over de inhoud van de hervormingen zelf. Vinden jullie nu echt dat mensen met zware beroepen tot hun 65te moeten werken? Ik stel voor dat je zelf eens een dag op een bouwwerf gaat helpen. Denk daar ook bij dat je 40 jaar ouder bent. Als ze de mensen aan het werk willen houden zal de zelfstandige ook eens een inspanning moeten doen om ouderen op te vangen in de jobmarkt. Dat gebeurt nu niet, vraag dat maar aan mensen die (noodgedwongen) een nieuwe job zoeken na hun 40ste.
Met citaat antwoorden