Enkele post bekijken
Oud 20th December 2011, 22:24
Nick Peers Nick Peers is offline
Registered User

Gezin mishandelt meisje omdat ze wil trouwen met niet-moslim

Ik vind het frappant dat mensen zo hard willen vasthouden aan hun waarden en normen dat ze hun eigen dochter en zus te lijf gaan. Blijkbaar is de kloof tussen de Islam en de andere religies uit onze maatschappij nog erg groot. Voor zover ik weet kan ik mij geen voorbeeld van geweld binnen een Belgisch gezin herinneren om het feit dat de dochter of zoon niet trouwt met een persoon die de ouders niet ligt.

Verder vind ik de reactie van de ouders van Aseel op de relatie tussen Aseel en Peter ook erg oppervlakkig. Ze kennen Peter niet, maar hij is een Belg dus game over en de relatie is voor hen niet mogelijk.

Over de mishandeling wil ik mij niet te sterk uitspreken. Ik denk dat huiselijk geweld wel vaker voorkomt, ook bij Belgische gezinnen, maar ik vind de onderliggende reden echt niet opwegen tegen het geweld dat gebruikt geweest is in deze situatie… Maar dat is bij huiselijk geweld meestal het geval.

Je moet het geloof van de moslims respecteren naar mijn mening. Maar dan vind ik dat zij ook de nodige toegevingen mogen doen. Ze moeten zich proberen aan te passen aan onze maatschappij.
Met citaat antwoorden