Enkele post bekijken
Oud 19th December 2011, 15:00
Malou Malou is offline
Registered User

Dit is volgens mij niet de manier om een 12-jarige te straffen voor wat hij gedaan heeft. We weten ook niet hoe het gebeurt is. Waren de kinderen aan het ruzieën of waren ze wat aan het spelen? Een 12-jarige is nog een kind, en kinderen denken vaak niet goed na voor ze iets doen, daarvoor mag het niet zo'n zware straf krijgen. Wat hij nu heeft gedaan is nog geen teken dat hij een moordenaar is, of een slecht mens. Maar als hij 'levenslang' wordt opgesloten is de kans groter dat hij wel in een crimineel milieu zal belanden. Er moet natuurlijk wel een serieuze straf aan vast hangen, zodat hij weet dat wat hij gedaan heeft niet tolereerbaar is, maar hier bestaan andere manieren voor. Een opname van enkele maanden in een instelling voor kinderen lijkt me al een betere oplossing dan een opsluiting van zo veel jaren. De echte schuldige lijkt me hier ook niet de twaalfjarige te zijn, maar de moeder. Want er moet wel een aanleiding geweest zijn voor deze duw waar de moeder al in tussen had moeten komen, en ze had na de duw meteen de dokter moeten bellen, zoals elke goede moeder zou doen.
Met citaat antwoorden