Enkele post bekijken
Oud 18th December 2011, 21:46
Jasper.Deschuyter Jasper.Deschuyter is offline
Registered User

Het verbaast me dat de grote spelers op de speelgoedmarkt zoals Disney, Lego, ... geen strengere regels worden opgelegd. Waarom verplichten we hen niet gewoon om degelijke maatregelen af te dwingen met hun lokale producenten in China? Het doel op zich is al een stap in de goede richting, maar ik heb -helaas- weinig hoop dat hier effectief ook iets aan zal gedaan worden.

Citaat:
Aan de andere kant mogen we ook niet vergeten dat de levensstandaard in China heel anders is dan in ons land. In China is alles goedkoper dan bij ons en sommige mensen zijn ook tevreden met hetgene wat ze krijgen voor hun werk. Het klinkt misschien vrij grof, maar iemand dat echt niets heeft, zal al heel blij zijn met deze 3.5 euro.
Vergeten mogen we niet nee, maar er iets aan doen blijkbaar ook niet volgens jou? Ik volg jouw redenering toch niet hoor. 'Die mensen' moeten we dan maar aan hun lot overlaten? Logisch, toch?
Niet dus.

Citaat:
Nu over hetgene wat in het artikel beschreven staat, ik vind de actie betreffende “kwade barbie” wel wat overdreven. Als ik iemand zou zien rondlopen in zo’n outfit zou ik dit gewoon grappig vinden en er verder niets achter zoeken. Aangezien ik er zo over denk, denk ik ook dat een redelijk percentage van de mensen hier ook zo over zullen denken. Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die hier verder bij nadenken, maar dat zal zeker niet voor iedereen gelden.
Spreek maar voor jezelf, want laat ik nu net iemand zijn die hier 'verder bij nadenkt' om het in jouw woorden te zeggen.
Overdreven of niet (ik betwijfel het ten zeerste), wil je als actievoerder toch iets bereiken moet je de mensen met de feiten op de neus duwen. Veel mensen denken nu eenmaal 'ik zie het probleeem niet, dus er is geen probleem'. Als we allemaal zo gaan beginnen denken...

Citaat:
het is algemeen geweten dat in sommige delen van de wereld mensen moeten werken in slechte werkomstandigheden, maar daar kunnen wij op deze manier echt niets tegen doen.
Op welke manier dan wel?

Citaat:
Ik zou zeggen, laat alles gewoon voor wat het is. Hoe meer we ons ermee moeien, hoe erger het wordt.
Hier ga ik zelfs geen woorden aan vuil maken. Die uitspraak is gewoon...
Met citaat antwoorden