Enkele post bekijken
  #6  
Oud 17th December 2011, 21:50
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins
 
Geregistreerd op: Feb 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Persoonlijk dacht ik dat er net meer gekozen werd voor een lerarenopleiding de laatste jaren. We hebben tijdens een info-sessie op school namelijk een grafiek van de cijfers van ingeschreven studenten over het verloop van enkele jaren op de KHK te zien gekregen en deze leken de laatste jaren fel gestegen.

Verder had ik net dezelfde bedenking als Jasmien; passen mensen die een Nederlandse lerarenopleiding genoten hebben in ons onderwijssysteem? Ik kan mij voorstellen dat er grote verschillen zijn in opleidingsniveau en werkvormen die gebruikt worden.

Jasper zijn bijdrage aan dit forum vind ik wel geslaagd; als Nederlandse leerkrachten effectief meer betaald worden vrees ik dat er niet veel gegadigden zullen zijn om hier in ons België-landje te komen werken (tenzij de lonen hier worden opgetrokken natuurlijk maar ons klein begrotingstekortje zal dit niet snel toelaten ).

Hoe men het lerarenberoep aantrekkelijker gaat proberen te maken is me nog een raadsel maar ik vind het spijtig dat zo weinig studenten nog achter deze studiekeuze staan. Een lerarenopleiding is echt het enige wat ik ooit wou kiezen dus ik kan mij niet in de plaats stellen van iemand die een afkeer zou kunnen hebben van dit 'droomberoep'.
Met citaat antwoorden