Enkele post bekijken
Oud 17th December 2011, 22:18
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins

Ik ben het eens met Inge en Marieke maar sorry, de mening van Sofie vind ik een beetje ongenuanceerd. Ik vind nog altijd dat we de verschillen tussen rijke en arme landen moeten doen innemen... Het is niet omdat de Chinezen het bijvoorbeeld gewoon zijn om weinig te verdienen dat we hen maar moeten laten doen, 'Ze weten niet beter', en onze rol als 'het rijke Westen' moeten blijven spelen.

China is trouwens erg aan het opkomen als economische macht en verdringt ons daarbij. Elk jaar groeit de Chinese economie met hoge percentages; mensen moeten dus erg hard werken en dit nog altijd tegen hongerlonen terwijl wij 'profiteren' van het feit dat onze luxeproductjes 'goedkoop' blijven???

Ik citeer:

Ik denk persoonlijk ook dat er maar weinig mensen zijn die nu echt enkel europese spullen gaan kopen omdat ze dit artikel gelezen hebben, het is algemeen geweten dat in sommige delen van de wereld mensen moeten werken in slechte werkomstandigheden, maar daar kunnen wij op deze manier echt niets tegen doen.

We kunnen er wél iets tegen doen: ALLE beetjes helpen! Zoals Marieke reeds zei: verjaardagscadeautjes, etc. in een wereldwinkel kopen maakt reeds een (klein, maar voor andere mensen merkbaar) verschil!
Met citaat antwoorden