Enkele post bekijken
  #3  
Oud 16th December 2011, 11:01
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
Kerk gaat akkoord met globale compensatieregeling voor slachtoffers seksueel misbruik

Ik ben het helemaal eens met de meningen van Inge en Jorina. Met een geldboete komt de kerk er weeral eens mee weg zonder enige vorm van straf. Het is niet de kerk als instituut, maar de individuele pedofielen die eigenlijk moeten gestraft worden voor hun daden. Het heeft dan ook geen enkel belang om de kerk te laten opdraaien voor de geldboete, want dan beseffen de daders niet wat zij hebben aangericht.
De slachtoffers zijn hier waarschijnlijk de rest van hun leven voor getekend, en zij dragen dit ook levenslang mee. Door een simpele geldboete gaat dit probleem echt niet verholpen worden. Het kan natuurlijk wel zijn dat deze de kosten van enige psychische bijstand kan dekken, maar dit helpt natuurlijk niet volledig!
Er moet in het algemeen veel strenger gereageerd worden op dergelijke feiten. Te beginnen met een geldboete, onmiddelijk (en oneervol) ontslag van functie met professionele begeleiding. Dat laatste vind ik toch wel belangrijk, omdat je het niet altijd zelf in de hand hebt wat je voelt, denkt en wilt ... Maar je kan dit wel leren onderdrukken door middel van alternatieven te zoeken. Daarnaast zou ik ook meteen een celstraf voorstellen zodat deze mensen duidelijk beseffen wat ze hebben misdaan!
Met citaat antwoorden